Map
Photos
Info
Near
All







































Center map to
my position.
Your Position:
Unknown
Περισσότερες Φωτογραφίες
Ανεβάστε φωτογραφίες από
Κάστρο Βιτσιλιάς
και μοιραστείτε τις μαζί μας!
Πατήστε εδώ.
Κάστρο Βιτσιλιάς
Κατηγορία: Φρούριο
Νομός: Ηρακλείου
Διεύθυνση: Αρκαλοχώρι
Τηλέφωνο:
Προτείνετε



Βαθμολογήστε: Κάστρο Βιτσιλιάς
Μέσος Όρος: --
1
2
3
4
5
Αναφορά ως:
Report

Η γνώμη σας
Αν θέλετε να μας πείτε την άποψη σας γι αυτήν την τοποθεσία, θα σας παρακαλούσαμε να γράψετε ένα σχόλιο.

Σχολιάστε:

Κάστρο Βιτσιλιάς


Καστροχωριό Βιτσιλιάς


Στον εγκαταλελειμμένο οικισμό της Βιτσιλιάς στέκονται ακόμα τα ερείπια του μεσαιωνικού κάστρου που ήταν χτισμένο εδώ, ήδη από τις αρχές της ενετικής περιόδου. Η υπερυψωμένη θέση στην οποία βρισκόταν, επόπτευε όλη τη γύρω περιοχή, ενώ παράλληλα, η ιδιαίτερη γεωμορφολογία του εδάφους, παρείχε φυσική προστασία από την ανατολική και νότια πλευρά, όπου η απότομη κλίση του λόφου και οι γκρεμοί, καθιστούσαν αδύνατη την προσέγγισή του οικισμού.

Σε αντίθεση με άλλα καστροχώρια της Κρήτης, για τη Βιτσιλιά σώζεται αρκετά λεπτομερής καταγραφή στοιχείων σε χειρόγραφο συμβόλαιο του 1387, του φεουδάρχη Dandulo, το οποίο σε συνδυασμό με τα αρχαιολογικά τεκμήρια παρέχει τη δυνατότητα για μια γενική ανασύνθεση της εικόνας του οικισμού:

Το κάστρο λοιπόν, είχε δύο εισόδους στα δυτικά και προστατευόταν από τείχος, το οποίο διατηρείται σήμερα σε χαμηλό ύψος, στη βόρεια πλευρά. Περιμετρικά του, υπήρχε ελεύθερος κοινόχρηστος χώρος με μη εξακριβωμένη ακόμα χρήση. Το δυτικό μέτωπο της Βιτσιλιάς, πιθανόν προφυλασσόταν από την κατά μήκος σειρά των χτισμένων σπιτιών, η οποία ίσως εδώ, αντικαθιστούσε το προστατευτικό τείχος. Στο εσωτερικό του οικισμού υπήρχαν δύο πύργοι, ο ένας από τους οποίους εικάζεται ότι βρισκόταν στο μέσο του οικισμού, ενώ ο άλλος μεγάλος ή νότιος πύργος, ήταν χτισμένος σε μικρή απόσταση από τον προστατευτικό περίβολο και αποτελούσε την κατοικία των φεουδαρχών της Βιτσιλιάς.

Από τα ερείπια οικιών που σώζονται εντός του κάστρου, φαίνεται ότι ο οικισμός ήταν εξαιρετικά πυκνοκατοικημένος και είχε τη δική του εκκλησία με κοιμητήριο έκτασης περίπου 50 τ.μ. , το οποίο ταυτίζεται σήμερα με λείψανα που εντοπίζονται στο βορειοανατολικό τμήμα του. Επίσης, όπως μαρτυρούν τα αρχαιολογικά ευρήματα, διέθετε τρία μεγάλα πατητήρια, επιβεβαιώνοντας τις ιστορικές πηγές, σύμφωνα με τις οποίες, η οικονομία της Βιτσιλιάς βασιζόταν κυρίως στην αμπελοκαλλιέργεια την εποχή εκείνη.


Μέρη κοντινά με Κάστρο Βιτσιλιάς


Φωτογραφίες Προσεχώς
Βιτσιλιά 395 hits

Η Βιτσιλιά βρίσκεται περίπου 4ο χιλιόμετρα νότια του Ηρακλείου και ανήκει στο δήμο Μινώα Πεδιάδας.

Η Βιτσιλιά αποτελεί το μοναδικό χωριό στη Ελλάδα που έχει καταστραφεί συνολικά 7 φορές μέσα σε έναν αιώνα απ τους εκάστοτε κατακτητές.

Φωτογραφίες Προσεχώς
Παρτήρα 349 hits



Partira includes villages Miliarisi, Vitsilia, Mikri Episkopi, Halasos, Nispita, Badia and Tourloti.Ottoman census of 1671 show that Halasos supported eighty (80) taxed residents, while Kato Partira (current village) had around ten (10) residents. The name Halasos is pre-historic as the experts support, the rich rural region of the village would have probably always attracted the attention of conquerors.

Thus, by Neolithic period life is detected in the region, while in Pre-Palatial times the hill "Peristeras" was very probably a pick sanctuary.Miliarisi is found north-east of former municipal community of Partira. In the ages of Venetian and Ottoman occupation there existed two villages: Pano Miliarisi and Kato Miliarisi. Ruins of the first village are found a little further from the dirt-road that comes into Miliarisi from Zinta village. It was abandoned sometime in previous century as, after census of 1881, it is no more included in lists.South of Miliarisi above the top of the hill, is Vitsilia, an archontohori, (rich village, lived by Archons)  as remnants of buildings that still stand testify. Some support the theory that in the place of current village was standing ancient city Lykasos (= town of light), while the current name of the village is related to its panoramic view (Vitsilia from Latin vigilare).On eastern slope of two earth hills (Pefkakia and Peristeras) is found stretched out the kefalochori (head-village) of the homonymous municipal district of Partira.Partira is a village with mixed residents; refugees and locals. Most of locals have their origins in Lasithi, and earlier on from Peloponese. (Monemvasia and Nafplium).Peristeras Hill was probably an important peak sanctuary during Minoan times, according to studies of archaeologist Nikolaos Platon. Minoans worshiped on sacred hills and traces of their presence are still distinguished at the top of Peristeras.The centre of the village was built by leveling of ruins that existed around village church. Today an old fountain is found amid a beautiful space with trees and comfortable benches, while around the church traditional cafes offer refreshments including of course traditional Greek coffee.On the north side of Partira, behind the first hills of the road that leads to Mikri Episkopi village, one can see ruins of abandoned settlement Pano Partira.In the wider region of the village there are also many interesting chapels built during Venetian and Ottoman times such as Agios Georgios with its beautiful decorative patterns, Agia Paraskevi, inside the village, with some very fine bas-reliefs, as well as modern church of Panagia Kera in the depth close to Kato Vrisi, an area with plenty of water, stone basins, where women used to wash their clothes, drinking basins, where villagers used to water their animals and karavades,  irrigation channels that brought water into beautiful vegetable gardens of villagers.Continuing south, we enter village Badias. A beautiful village today, with hospitable, hard working people and fertile fields. Unfortunately this village also follows the course of abandonment, as so many other villages in the hinterland of Crete. Tourloti: The ancient name of this village is Trouloti, and thus is rendered in Venetian documentation and censuses. In Ottoman register of 1671 it is not quoted, but it appears again in 1834 (census of Pashley) with its current name. In census  of1881 is also recorded as Tourloti belonging to then municipality of Partira. The name of village emanated from its panoramic position, at the top of the last hill range that begins from Tefeli, kefalochori of Asterousia municipality. In the wider region of the village many archaeological artifacts have been found from cultivators, while the impetuous flow of water and  rainfalls have unearthed ancient graves which get covered again under mud or are taken away by the powerful flow of the river.

 

Text: www.arkalochori.gr

Φωτογραφίες Προσεχώς
Άγιος Νικόλαος 344 hits

Εκκλησία με δύο κλίτη, του Αγίου Νικολάου και του Αγίου Χαραλάμπου.

Βρίσκεται στο ερημωμένο χωριό Μηλιαρισι πολύ κοντά στο χωριό Παρτηρα του Δήμου Μίνωα Πεδιάδος. Πρόκειται για τη μοναδική εκκλησία που έχει δυο Αγίες Τράπεζες και τη λειτουργούσαν μαζί ένας ορθόδοξος και ένας καθολικός ιερέας . 

Φωτογραφίες Προσεχώς
Σωτήρας Χριστός 340 hits

Σωτήρας Χριστός στη Μικρή Επισκοπή
Κοντά στο χωριό Πάρτιρα σώζεται σε ερειπιώδη κατάσταση η βυζαντινή εκκλησία του Σωτήρα Χριστού, η οποία αποτέλεσε την έδρα της Επισκοπής Αρκαδίας, κατά τη μεσοβυζαντινή περίοδο, μετά την αποχώρηση των Αράβων από την Κρήτη και την επανάκτησή της από τους Βυζαντινούς (961μ.Χ.).

Δεν έιναι γνωστό το πότε ακριβώς οικοδομήθηκε, παρουσιάζει όμως διαφορετικές οικοδομικές φάσεις, ενώ για την ανέγερσή του, χρησιμοποιήθηκαν λείψανα αρχαιότερων κτιρίων. Αυτό επιβεβαιώνεται από τα κορινθιακά, παλαιοχριστιανικά κιονόκρανα στο εσωτερικό του, όπως και από τα σπόλια στην τοιχοποία του.

Αρχικά λοιπόν, ανήκε στον αρχιτεκτονικό τύπο του απλού τετράστυλου σταυροειδή ναού με τρούλο και νάρθηκα. Την περίοδο της Ενετοκρατίας, προστέθηκε στο δυτικό τμήμα του ναού εξωνάρθηκας, ο οποίος διατηρεί σήμερα θύρωμα που πλαισιώνεται με υστερογοτθικά βεργία, καθώς και σπαράγματα τοιχογραφιών του 14ου αι. στο εσωτερικό του. Μεταγενέστερη προσθήκη στα νότια της εκκλησίας, αποτελεί και το παρεκκλήσιο του Αγίου Νικολάου, το οποίο βρίσκεται σήμερα σε καλύτερη κατάσταση από τον υπόλοιπο ναό. Εσωτερικά, σώζει αξιόλογο τοιχογραφικό διάκοσμο, ο οποίος φιλοτέχνηθηκε σύμφωνα με Κωνσταντινουπολίτικα πρότυπα, από ικανό ζωγράφο, το 1444, κατά τη σωζόμενη κτητορική επιγραφή.

Φωτογραφίες Προσεχώς
Μουσείο Αγροτικής Βιοτεχνίας Παρτίρων 332 hits

Στεγάζεται σε μια παλιά οικογενειακή φάμπρικα, η οποία αναπαλαιώθηκε από τον πρώην Δήμο Αρκαλοχωρίου με τη χρηματοδότηση του προγράμματος Leader+. Το οίκημα του εργοστασίου καθώς και το περιεχόμενό του αποτέλεσε δωρεά των τέκνων του Εμμανουήλ Βεριγάκη, ενώ σημαντική ήταν και η συμβολή των κατοίκων των Παρτίρων, χάρις στις δωρεές των οποίων διαμορφώθηκε ο περιβάλλον χώρος του μουσείου.

Στον εκθεσιακό του χώρο υπάρχει παλιό ελαιοτριβείο, αλευρόμυλος και παραδοσιακό ρακοκάζανο. Οι επισκέπτες κατά την περιήγησή τους, έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν από κοντά και ανακαλύψουν τον τρόπο λειτουργίας των προβιομηχανικών αυτών κατασκευών, τη λειτουργία των οποίων σταμάτησε απότομα και οριστικά η εμφάνιση των σύγχρονων εργοστασίων. Στόχος του μουσείου, είναι να φέρει σε επαφή τον κόσμο με την πρώιμη φάση της αγροτικής βιοτεχνίας στην κρητική ύπαιθρο.