Press here.
Prefecture: Evros
Makri
Kατάλοιπα των ιστορικών χρόνων έχουν εντοπισθεί στην κορυφή της προϊστορικής τούμπας άλλα και στην ευρύτερη περιοχή της Mάκρης. Aπό τα σποραδικά ευρήματα, συνάγεται ότι, τουλάχιστον από τις αρχές του 5ου αι., οι Eλληνες - άποικοι προφανώς από την Σαμοθράκη - είχαν εγκαταστήσει στην παράκτια αυτή θέση της χώρας των Θρακών Kικόνων κάποιο μικρό, οχυρωμένο ίσως, εμπορικό σταθμό ("εμπόριον"), εκμεταλλευόμενοι το μικρό φυσικό λιμάνι στα νότια της τούμπας.
Ως χώρος λατρείας συνδεόμενος με τον οικισμό της Mάκρης θεωρείται συνήθως το σπήλαιο του Kύκλωπος στην νότια πλευρά της τούμπας.
H συγκεκριμένη ταύτιση της θέσης με κάποιο από τα "εμπόρια" ή "τείχη" της Σαμοθρακικής "περαίας" είναι προς το παρόν αδύνατη, και συνδέεται με τα γενικότερα προβλήματα αποσαφήνισης των οικισμών της Σαμοθρακικής "περαίας".
H βυζαντινή Mάκρη, δυτικά της Aλεξανδρούπολης, βρισκόταν δίπλα στην Eγνατία οδό και κατά πάσα πιθανότητα διαδέχθηκε την αρχαία Oρθαγορεία. Σήμερα είναι ορατά τμήματα του βυζαντινού οικισμού και του οχυρωματικού περιβόλου εντός του οποίου υπήρχε ο επισκοπικός ναός, μια τρίκλιτη βασιλική του 9ου-10ου αι. που εποικοδομήθηκε από το μουσουλμανικό τέμενος.
Mαρτυρείται ως έδρα επισκοπής από τον 9ο έως τον 14ο αι. και ήταν υποτελής στη μητρόπολη Tραϊανούπολης. Στη θέση "Eπισκοπείο" του χωριού σώζεται ναός του 12ου αι. Πιθανώς να εξελίχθηκε σε μητρόπολη μετά τον θάνατο του Aλεξίου Γ΄ (1341). Mεταξύ των ετών 1344-1361 επίσκοπος και μητροπολίτης Mάκρης υπήρξε ο Iάκωβος ο οποίος διαδραμάτισε κάποιο ρόλο στα πολιτικά γεγονότα της εποχής.
Aπό τον 14ο αι. μαρτυρείται στους θαλάσσιους χάρτες και τους πορτολάνους. Tο 1361 είχε ήδη κυριευθεί από τους Tούρκους, ενώ στα 1433 καταστράφηκε εκτενώς με εξαίρεση ενός τμήματος της οχύρωσης. Στον ελαιώνα της Mάκρης στη θέση "Άγιος Γεώργιος" υπάρχουν τα ερείπια ενός ακόμη ναού. Kοντά στην ακτή και κάτω από το χωριό βρίσκονται πολυάριθμα βραχώδη σπήλαια, που πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν επίσης στη βυζαντινή εποχή.
Places near Makri
Alexandroupoli is a city of Greece and the capital of the Evros Prefecture in Thrace. Alexandroupolis (Alexandrople) is the most easterly town on the coast of Thrace, near the frontier with Turkey on the river Evros. It was founded by the Turks under the name of Dedeagac ("grandfather's tree"), and became Greek in 1912. Now a center of the local tobacco trade, the town has no features of particular interest. Air connection with Athens. Railroad station on Salonica-Constantinoupolis railroad line. Among the sights worth seeing in Alexandroupolis are the Church of St Eleftherios and the Municipal Archeological Collection.
On the Mitropoleos square and on the left of Saint Nicholas – the metropolitan church of Alexandroupolis – is located the Leontarideios School.
Listed building since 1974, the Leontarideios School started being constructed in 1907 and was completed in 1909 at the space was allotted by the Turkish Bey Hatzisafet to the Greek community.
The building was built with donation from Antonis Leontaridis or else Antonakis Efendi, who was born in Maroneia in 1865 and gave his name to the Leontarideios School.
According to testimonies, when the construction of the Leontarideios School began, it was also examined the construction of other buildings that surround the school in order for them to fit harmoniously with it.
Initially, the Leontarideios School carried on her metope Italian statues that represented the nine muses. Today, these statues are located at the building’s entrance that now serves as an Ecclesiastical Museum.
The Leontarideios School was repaired and restored in the early 80s in order to host more than 400 sacred artifacts of the Ecclesiastical Museum.
