Map
Photos
Info
Near
All







































Center map to
my position.
Your Position:
Unknown
Περισσότερες Φωτογραφίες
Ανεβάστε φωτογραφίες από
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΥΔΙΟΥ ΜΕΡΑΜΒΕΛ
και μοιραστείτε τις μαζί μας!
Πατήστε εδώ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΥΔΙΟΥ ΜΕΡΑΜΒΕΛ
Κατηγορία: Εκπαίδευση
Νομός: Λασιθίου
Διεύθυνση:
Προτείνετε

Τηλέφωνο:
Προτείνετε



Βαθμολογήστε: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΥΔΙΟΥ ΜΕΡΑΜΒΕΛ
Μέσος Όρος: --
1
2
3
4
5
Αναφορά ως:
Report

Η γνώμη σας
Αν θέλετε να μας πείτε την άποψη σας γι αυτήν την τοποθεσία, θα σας παρακαλούσαμε να γράψετε ένα σχόλιο.

Σχολιάστε:

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΥΔΙΟΥ ΜΕΡΑΜΒΕΛ


ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΥΔΙΟΥ ΜΕΡΑΜΒΕΛ


Μέρη κοντινά με ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΥΔΙΟΥ ΜΕΡΑΜΒΕΛ


Μονή Καρδαμούτσας 1893 hits
Η μοναδικότητα και η θέα του τόπου αφήνουν έκπληκτο τον επισκέπτη. Βρίσκεται σε ένα λοφίσκο σε απόσταση 800 περίπου μέτρα ανατολικά του χωριού ΄΄Καρύδι΄΄ σε μικρή απόσταση από την εξίσου όμορφη και σημαντική Μονή Αρετίου, απέχει 16 περίπου χιλιόμετρα από την Νεάπολη του επάνω Μεραμπέλλου.
Η πρόσβαση στην Μονή είναι εύκολη μέσω των χωριών Νικηθιανός, Καστέλλι, Φουρνή και Δωριές.
Το μοναστήρι του Τιμίου Σταυρού στην Καρδαμούτσα που σήμερα δεν είναι επανδρωμένο, αποτέλεσε χρόνια της Βενετοκρατίας και της Οθωμανικής Κυριαρχίας, ένα σημαντικό ανδρικό μοναστήρι. Σύμφωνα με τις αρχειακές πηγές (Χρονάκη 1997, 251-254), την επιγραφή στο καμπαναριό που γράφει τα ονόματα των ιδρυτών και την επιτύμβια επιγραφή στον τάφο του ενός, η ίδρυση της μονής από τους αδελφούς Κατζαρά, ιερομόναχο Μακάριο, ιερομόναχο Μανασσή και μοναχό Ξενοφώντα τοποθετείται ανάμεσα στα έτη 1570 – 1580 (Ηλιάκης 1989). 
Το καθολικό της μονής είναι ναός μονόχωρος καμαροσκέπαστος με γωνίες από λαξευτή επιμελημένη τοιχοδομία, διακοσμητικά πινάκια (πιάτα) στο ανατολικό αέτωμα και λιθόγλυπτο αγιοθύριδο στην κόγχη του ιερού. Γύρω από το καθολικό αναπτύσσεται το μοναστηριακό συγκρότημα, το οποίο έχει κατασκευαστεί σε διάφορες οικοδομικές φάσεις. Το καθολικό και ο πυρήνας του βόρειου συγκροτήματος, όπου θα λειτουργούσε μάλλον το μαγειρείο, ανήκει στην πρώτη οικοδομική φάση του 1580 – 1590. Στη δεύτερη φάση των αρχών του 17ου αιώνα προστέθηκαν αποθήκες, το διώροφο ηγουμενείο και η θολοσκεπής τράπεζα. Στην τρίτη οικοδομική φάση, των μέσων του 17ου αιώνα, ανήκει, πιθανότατα, το ελαιοτριβείο. Εκτός από τους παραπάνω χώρους και τα κελιά, η μονή διέθετε ακόμη τυροκομείο, ξενώνα και βορδωνάρειο (στάβλο). Τα κτίρια στη νότια πλευρά της μονής ανάγονται στο 18ο και 19ο αιώνα.
>> Περισσότερα...
Μονή Αρετίου 291 hits

Το μοναστήρι της Αγίας Τριάδος στο Αρέτι, ανήκει γεωγραφικά στον Δήμο του Αγίου Νικολάου στο νομό Λασιθίου και είναι κοντά στο χωριό Καρύδι. Ιδρύθηκε από τον ευγενή Μάρκο Παπαδόπουλο ανάμεσα στα έτη 1580 και 1596, από τα χρόνια εκείνα μέχρι και το 1866 μνημονεύεται πολλάκις στις αρχειακές πηγές. Ήταν ένα μεγάλο και ισχυρό μοναστήρι, το οποίο στα χρόνια της Οθωμανικής Κυριαρχίας διετέλεσε και έδρα της επισκοπής Πέτρας. Μετά την επανάσταση του 1821 οι Τούρκοι λεηλάτησαν και πυρπόλησαν το μοναστήρι, καταστρέφοντας έτσι κειμήλια, έπιπλα καθώς και τη βιβλιοθήκη που περιείχε έγγραφα και βιβλία από τα χρόνια της Βενετοκρατίας. Η μονή ανακαινίστηκε το 1844 και λειτούργησε κανονικά με μικρό αριθμό μοναχών, ενώ το 1991 άρχισε η προσπάθεια αναστήλωσής της που σήμερα έχει ολοκληρωθεί.
Η είσοδος στη μοναστηριακό συγκρότημα γίνεται μέσω στοάς, δίπλα στο πατητήρι, που οδηγεί στις μεγάλες θολωτές αποθήκες, το στάβλο και την πύλη της εσωτερικής αυλής. Στον κυρίως περίβολο εσωκλείονται υδατοδεξαμενές και τα περισσότερα ενδιαιτήματα. Στις διώροφες πτέρυγες βρίσκονται τα κελιά, το μαγειρείο, το αρτοποιείο, η τράπεζα, οι αποθήκες, το σιδηρουργείο και άλλες εγκαταστάσεις. Εκτός του κλειστού περιβόλου βρίσκονται δύο μεγάλες ανοιχτές δεξαμενές, το ελαιοτριβείο και το τυροκομείο. Το καθολικό της μονής βρίσκεται στο κέντρο του περιβόλου, είναι ναός μονόχωρος καμαροσκέπαστος με οξυκόρυφη καμάρα και λιθανάγλυφο θύρωμα. Το κωδωνοστάσιο του φέρει καμπάνα με επιγραφή 1618. Στον περίβολο βρίσκεται και δεύτερος ναός της Βενετοκρατίας, ο Άγιος Λάζαρος, με ταφικό χαρακτήρα. Είναι μονόχωρος καμαροσκέπαστος με επίσης λιθανάγλυφο θύρωμα. Τέλος, πρόσφατα εγκαινιάστηκε μέσα σε ένα πολύ μικρό δωμάτιο της μονής ο ναΐσκος του Οσίου Μακαρίου του Αιγυπτίου.

 

>> Περισσότερα...
Τίμιος Σταυρός 231 hits
The small monastery of Agios Antonios is located in beautiful mountain area,1km south of Dories village, The male monastery of Holy Cross (Timios Stavros) in Kardamoutsa is located at Karidi village, 25km north of Agios Nikolaos and 19km west from Elounda, Lassithi prefecture and close to Aretiou Monastery and Agios Konstantinos Monastery. 

The monastery of the Holy Cross in Kardamoutsa is currently not manned, but was in the years of Venetian and Ottoman domination, a major male monastery. According to archival sources (Chronaki 1997, 251-254) and the inscription on the belfry which states the names of its founders and the funerary inscription on a founder’s gravestone, the foundation of the monastery by brothers Katzaras, monks Makarios, Manasses and Xenophon can be placed between the years 1570 and 1580 (Iliakis 1989).

The catholicon is a single-nave barrel-vaulted church with corners of carefully carved stonemasonry, decorative glazed plates in the east pediment and at the sanctuary niche a stone-carved ‘agiothyrido’ (agiothyrido stands for ‘gate of the saints’, and it is the name given to the east-facing sanctuary window of Greek Orthodox churches).

The monastic complex developed around the church, and was constructed in several construction phases. The catholicon and the core of the northern complex, which probably housed the kitchens, belong to the first construction phase from 1580 to 1590. In the second phase of the early 17th century warehouses were added, a two-storey building serving as abbot’s quarters, and a two-storey vaulted refectory.

The olive press was probably made in the third construction phase of the mid-17th century. Apart from the above-mentioned areas and the cells, the abbey also had a cheese-dairy, a guest-house and a vordonareio (stable). The buildings on the south side of the monastery date back to the 18th and 19th centuries.
>> Περισσότερα...
Φωτογραφίες Προσεχώς
Άγιος Κωνσταντίνος Τίμιος Σταυρός 199 hits
The old monastery of Agios Kostantinos and Eleni is located 22km north of Agios Nikolaos and 18km from Elounda,  Lassithi prefecture, at the entrance of the village Dories, at an altitude of 450m. 

The parish church of Dories village in Mirambello area, is a twin-naved one, with the north nave dedicated to ‘the Equals to the Apostles, Saints Konstantinos and Eleni’, and the south nave dedicated to the Elevation of the Holy Cross. Of particular interest are at the sanctuary niches the relief decorated stone ‘agiothyrida’ (agiothyrido stands for ‘gate of the saints’, and it is the name given to the east-facing sanctuary window of Greek Orthodox churches), the belfry with carved figures of Saints Konstantinos and Eleni and the date 1892, the wood-carved altar-screen as well as some portable post-Byzantine icons kept there.

Based on archival references, this was the site of an important monastery which operated from the years of Venetian rule until the late 19th century (Chronaki 1997, 266, 1994 Psilakis A, 385). To the north of the once catholicon of the monastery remains today a restored vaulted hall, and the entrance of the old courtyard of the monastery, consisting of two consecutive gates.
>> Περισσότερα...